Lyd på arbejdspladsen: Følelser, humør og produktivitet

Lyden på arbejdspladsen har en enorm indflydelse på produktiviteten. Hvis lyden er støjende og distraherende, kan den forårsage stress og reducere koncentrationen.

Mange undersøgelser har vist, at visse lyde gavner vores produktivitet og kreativitet, mens andre bare er støj.

Lyd har indflydelse på, hvordan folk har det med deres arbejde. En undersøgelse fandt ud af, at der er en lang række følelser, når vi lytter til andres stemmer, bare ved at høre dem tale. Nogle af disse følelser er vrede, frygt, angst eller lykke.

Mens nogle mennesker elsker at lytte til musik for at øge deres humør og energiniveau, finder andre det distraherende og uproduktivt, fordi de føler, at de ikke arbejder på deres bedste niveau.

Hvad er lyd? Hvordan påvirker lyde os?

Lyd er en måde at kommunikere på, som skabes, når vibrationer overføres gennem luften. Det kan have en auditiv effekt på menneskekroppen – afhængigt af frekvensen af lyde.

Mange mennesker har en misforståelse om, at lyd ikke findes uden for menneskekroppen, fordi vi ikke altid er klar over det. Dog kan lyd høres fra livløse objekter eller endda dyr. Visse lyde har været brugt som musik i århundreder, og andre blev brugt til at måle tid og rum, f.eks. Afstanden mellem to steder eller hvor hurtigt noget bevæger sig.

Lyd overses ofte simpelthen fordi vi ikke altid lægger mærke til det eller lægger mærke til dets virkninger på os. Men at høre noget har en indvirkning på vores humør og minder, ligesom billeder gør

Sådan opretter du musik til din virksomhed for at øge salget og fremme engagement

Når det kommer til at skabe musik til din virksomhed, er der mange faktorer, du bør overveje.

Du vil sikre dig, at dit publikum lytter og engagerer sig i dit indhold. Følgende er nogle tips til at sikre, at du forbliver på det rigtige spor.

1) Opret musik, der er iørefaldende: Sørg for, at du har en sang eller afspilningsliste fuld af sange, som folk ikke kan få ud af hovedet. Hvis nogen ikke kan huske teksten, er det mere sandsynligt, at de lytter og engagerer sig i sangen.

2) Gør det umuligt ikke at lide: Hvis nogen ikke kan lide din sang, vil der være en del, der siger”Jeg kan ikke lide dette”og derefter en anden del, der siger”Men det gør jeg virkelig.”Det er det, der gør det umuligt ikke at kunne lide